2010, het jaar dat ik begon in een B2B kantoorgroothandel waar ik voorzichtig adviseerde in diverse online oplossingen. Ik heb cloudproducten in een paar jaar een enorme sprong zien maken qua populariteit. Eerst bij de grote consumentengroepen en later zag ik dat ook in de zakelijke markt gebeuren.
“Artificial Intelligence biedt nieuwe mogelijkheden voor registeraccountants in iedere sector. Waarom zou u er niet het beste van maken en leren deze nieuwe technologieën in uw voordeel te gebruiken?”
Dankzij een directe koppeling tussen Auditcase en de digitale handtekeningendienst ValidSign is het mogelijk om op een eenvoudige manier overeenkomsten in AuditCase rechtsgeldig en digitaal te ondertekenen.
“Ik wil met mijn kantoor online”, is één van de meest gehoorde verzoeken bij mij op de salesafdeling. Het zijn veel van mijn bestaande klanten die bijvoorbeeld de kantoorautomatisering opnieuw onder de loep nemen. Vorige week had ik een afspraak met een kantoor dat al een paar jaar gebruik maakte van de lokale oplossing van CaseWare. Zijn vraag was simpel:
Misschien zie je er enorm tegen op om alle stappen te zetten die nodig zijn om jouw kantoor aan GDPR-wetgeving te laten voldoen. Ondanks de extra werklast die het nemen van deze stappen met zich meebrengt, biedt het jou ook nieuwe kansen. Ik zet de 10 belangrijkste kansen voor je op een rij.
Vanaf 25 mei 2018 is in Europa de General Data Protection Regulation (GDPR) van kracht, in het Nederlands hebben we het dan over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In deze nieuwe regelgeving, die geldt voor alle bedrijven, wordt geregeld hoe bedrijven moeten omgaan met vertrouwelijke gegevens van klanten.
In accountancy kan het gebruik van verschillende op zichzelf staande software leiden tot een inefficiënte manier van werken. Al uw gegevens worden steeds opnieuw ingevoerd in de afzonderlijke programma’s wat zorgt voor dubbel werk en inefficiëntie in uw werkproces. Alle gegevens worden verspreid over verschillende ‘eilandjes’ wat het ook moeilijk maakt om alle informatie op één centrale plek op te slaan.
Omdat we steeds proberen om onze klanten nog efficiënter te laten werken en te laten samenwerken met hun klanten was de directe koppeling tussen AuditCase en ValidSign een logische nieuwe stap.
Eerder dit jaar verscheen er van ons een artikel met de titel ‘Verkeerde contactpersoon gemaild? Oeps!!’. Het gaat in dit artikel over datalekken en in het bijzonder het voorkomen van deze datalekken. Naast de Meldplicht Datalekken hebben we dit jaar ook te maken gehad met de AVG. Deze onderwerpen worden momenteel minder besproken dan in mei van dit jaar, maar zijn daarom niet minder belangrijk. In AuditCase hebben we een aantal functies die helpen een datalek te voorkomen.
Vanuit AuditCase is het mogelijk al uw documenten te beheren en te creëren. Regelmatig spreek ik daarom met mensen over de mogelijkheden voor het opnemen van huisstijldocumenten in AuditCase. Vaak denken mensen dan aan de opmaak en het gebruik van logo's, maar minder bekend zijn de diverse voordelen die te behalen zijn met wat wij 'documentcreatie' noemen.