CaseWare International, wereldleider in SaaS op het gebied van accountancy, analytics en audits, heeft vandaag de overname aangekondigd van CaseWare Nederland B.V., een al jarenlang zelfstandig distributeur voor de Nederlandse markt.
Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.
Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is.
Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.
Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?
Digitalisering is iets waar we met z’n allen niet meer onderuit komen. En dat is maar goed ook. Want dat het handmatig aanleveren van een jaarrekening in PDF-formaat bij de KvK niet meer van deze tijd is, is geen geheim. Als laatste omvang is de jaarrekening ‘groot’ nu ook aan de beurt om voortaan verplicht digitaal gedeponeerd te worden. CaseWare is daar ruimschoots op voorbereid – en jouw organisatie dus ook.
Veel kantoren houden voortgangsinformatie over dossiers handmatig bij in Excel of in een andere tool die er eigenlijk niet geschikt voor is. Zo is informatie foutgevoelig, incompleet en niet up-to-date. Met MONITOR+ wil CaseWare daar verandering in aanbrengen.
We zien dat accountantskantoren steeds meer in de cloud gaan werken en puur en alleen cloudsoftware gaan gebruiken. Dit neemt niet weg dat veel van onze klanten nog met de desktop producten van CaseWare werkt. Ook al werk je dan niet met cloudsoftware, toch zijn er veel integratiemogelijkheden tussen AuditCase en CaseWare om processen te versnellen en te optimaliseren.
AuditCase wordt al bij veel kantoren in hun backoffice gebruikt voor CRM, DMS en workflow. Door de vele integraties die AuditCase kent heeft dit voor deze kantoren de nodige voordelen.
In AuditCase zijn een aantal toevoegingen gedaan aan de integratie met ValidSign. Vanaf versie 15.4 kunnen al onze gebruikers hier gebruik van maken.