Jaarrekening groot vanaf nu ook digitaal deponeren bij KVK met CaseWare

Leestijd 1 min
28 February 2022, laatste update 01 maart 2022

Digitalisering is iets waar we met z’n allen niet meer onderuit komen. En dat is maar goed ook. Want dat het handmatig aanleveren van een jaarrekening in PDF-formaat bij de KvK niet meer van deze tijd is, is geen geheim. Als laatste omvang is de jaarrekening ‘groot’ nu ook aan de beurt om voortaan verplicht digitaal gedeponeerd te worden. CaseWare is daar ruimschoots op voorbereid – en jouw organisatie dus ook. 

 

‘Groot’ als laatste verplicht

Voor micro, klein en middelgroot bestaat er al langer een verplichting om digitaal te deponeren met SBR bij de KvK. Uiteraard hebben we er altijd voor gezorgd dat CaseWare dit kon ondersteunen. We hebben allemaal gemerkt hoeveel efficiënter het werk rond het aanleveren van de jaarrekening daarmee is geworden. Dat deze verplichting voor ‘groot’ wat langer op zich heeft laten wachten heeft alles te maken met de impact die deze verandering op de rapportage voor grote ondernemingen heeft. Voortschrijdend inzicht en de daarop aangepaste wetgeving zorgen er nu voor dat de verplichting er komt.

 

Direct ondersteund vanuit CaseWare

Hoewel de verplichting tot digitaal publiceren pas vanaf het boekjaar 2023 van kracht is, kun je vanaf nu al digitaal deponeren voor ‘groot’ vanuit CaseWare Financials. En nee, daar hoef je niets extra’s voor te doen of te installeren. In de driewekelijkse updates die we uitvoeren op de software, nemen we de nieuwe functionaliteit gewoon mee. Dat geldt voor kantoren die de desktopversie van onze software gebruiken, maar ook voor gebruikers van CaseWare on Azure. Zo kun je sneller, gemakkelijker en op een gestroomlijnde manier je jaarrekeningen ‘groot’ aanleveren bij de KvK via SBR met het portaal dat je daarvoor gebruikt.

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Lex van Gelder, Product Owner Rapportage
Lex is vanaf 2010 werkzaam bij CaseWare Nederland. Heeft meer dan 16 jaar ervaring op het gebied van de accountancy in zowel de samenstel- als de controlepraktijk. Hij is bij CaseWare begonnen als consultant maar al snel betrokken bij de ontwikkeling van Financials. Vanaf 2015 is Lex Product Owner van de rapportage producten en verantwoordelijk voor de kwaliteit en gebruikersvriendelijkheid van de rapportage producten.
Lex is vanaf 2010 werkzaam bij CaseWare Nederland. Heeft meer dan 16 jaar ervaring op het gebied van de accountancy in zowel de samenstel- als de controlepraktijk. Hij is bij CaseWare begonnen als consultant maar al snel betrokken bij de ontwikkeling van Financials. Vanaf 2015 is Lex Product Owner van de rapportage producten en verantwoordelijk voor de kwaliteit en gebruikersvriendelijkheid van de rapportage producten.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden