In één handeling naar een getekende opdracht

Leestijd 1 min
08 October 2020, laatste update 27 januari 2021

Omdat we steeds proberen om onze klanten nog efficiënter te laten werken en te laten samenwerken met hun klanten was de directe koppeling tussen AuditCase en ValidSign een logische nieuwe stap.

 

Wat kon AuditCase al?

AuditCase CRM en DMS voor accountantskantoren bevat standaard al de functionaliteit om documenten te genereren op basis van Microsoft Office templates. We zien daarnaast dat kantoren extra handelingen moeten verrichten om de documenten te laten ondertekenen door klanten en vervolgens het dossier volledig maken met de ondertekende versies. Hier gaat kostbare tijd verloren en mist de accountant wellicht het overzicht over welke documenten wel en welke nog niet retour zijn ontvangen. Ook wanneer de accountant na de eerste versie nog een of meerdere aangepaste versies van het document aan de klant moet sturen.

 

Integratie voor digitaal ondertekenen

Om het proces te versnellen hebben we daarom aansluiting gezocht bij ValidSign, een partij met een bewezen oplossing in de markt voor accountantskantoren. ValidSign biedt een oplossing voor het rechtsgeldig en digitaal ondertekenen van documenten. Het is eenvoudig in gebruik, vanaf ieder device toegankelijk en gemakkelijk te implementeren binnen de processen van AuditCase.

Vanaf nu is het mogelijk om na het aanmaken van een document in AuditCase, bijvoorbeeld de verwerkingsovereenkomst of de opdrachtbevestiging, het document direct ter ondertekening aan te bieden aan de klant. De klant ondertekent deze en optioneel ondertekent de accountant zelf ook. Wanneer dit afgerond is, dan archiveren we direct en automatisch de ondertekende versie in het DMS van AuditCase op de juiste locatie. Met deze toevoegingen zijn gingen willen we ons onderscheiden; eenvoudig en zonder onnodige tussenschakels in het traject.

 

Kunt u dit al gebruiken?

Deze toevoeging is kosteloos voor iedere AuditCase klant met een doorlopend onderhoudscontract. Een aantal van onze klanten hebben al een contract bij ValidSign, maar mocht u dit nog niet hebben kunt u eenvoudig een instapovereenkomst bij ValidSign afsluiten of contact zoeken met onze gezamenlijke implementatiepartner Full Finance Consultants voor aanvullend advies en organisatorische begeleiding.

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Don van Zijtveld, Algemeen Directeur
Werkt inmiddels meer dan 20 jaar aan diverse innovatieve oplossingen voor accountantskantoren, waaronder met name AuditCase, onze CRM, DMS en workflow oplossing voor middelgrote en grote kantoren.
Werkt inmiddels meer dan 20 jaar aan diverse innovatieve oplossingen voor accountantskantoren, waaronder met name AuditCase, onze CRM, DMS en workflow oplossing voor middelgrote en grote kantoren.

Meer over dit onderwerp

Bas Sperling vertelt over de wet van Benford in Caseware Analytics AII

Wet van Benford: feit of toeval?

De ontwikkeling loopt nog, maar we willen alvast wat meer vertellen over de functionaliteiten van het aankomende Caseware Analytics AI.

 

Lees verder
Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
KLANT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

KLANT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Geen berichten gevonden