CFO's zoeken nadrukkelijk naar een professionaliseringsslag

Leestijd 1 min
08 October 2020, laatste update 08 oktober 2020

Ik ben Jeffrey Meijerink en al geruime tijd werkzaam voor CaseWare. Vanuit oudsher kent u CaseWare wellicht vanuit de accountancymarkt, maar inmiddels bedienen wij drie segmenten: accountancy, bedrijven en overheid. Voor het segment bedrijven ben ik verantwoordelijk, waarbij mijn focus dus ligt op bedrijven van MKB tot en met groot en beursgenoteerd. Juist in dit segment valt mij iets op wat ik graag deel.


Al enige tijd zien we dat het MKB + tot beursgenoteerd op zoek naar een professionaliseringsslag. Dit komt mede door de invoering van SBR, maar ook door de complexiteit in de organisatiestructuur. Eigenlijk hebben wij maar één grote concurrent, een concurrent wie iedereen kent. Namelijk Microsoft Office…


Je zult versteld staan hoeveel Excelformats in gebruik zijn bij de grootste bedrijven in Nederland. Excel, veilig, vertrouwd, tastbaar maar daarnaast foutgevoelig, tijdrovend en inefficiënt. Vaak zien we dat er binnen een bedrijf één of misschien twee Excel-goeroes aanwezig zijn welke de templates bouwen en onderhouden. Wat gebeurt er als deze mensen op vakantie zijn en de templates vallen om? Hoe betrouwbaar is deze verantwoordingsrapportage?

Daarnaast vergt het onderhouden van deze templates veel tijd en precisie. Je wilt als financieel professional maar één ding, en dat is 100% betrouwbare cijfers presenteren. Soms moet door een groot beursgenoteerde bedrijf een winstverwachting afgegeven worden omdat een cel in Excel niet, of zelf twee keer is meegeteld. Dit wil je als CFO of controller niet presenteren aan de stakeholders.

We zien dat bedrijven op zoek zijn naar een tool welke zij kunnen gebruiken om de volgende stap te realiseren. Wat is deze volgende stap dan? Het doorvoeren van een professionaliseringslag en efficiencyslag en zorgdragen voor een kwalitatief hoogwaardige financiële (verantwoordings)informatie.

Welke stappen nemen deze bedrijven dan en wat levert het op? Graag neem ik jullie in de volgende blogs mee in de wereld van CaseWare en het segment bedrijven.

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Jeffrey Meijerink, Accountmanager
Is sinds 2018 actief voor CaseWare in het segment bedrijven. Vanuit zijn functie adviseert Jeffrey potentiële klanten in hun zoektocht naar efficiënte en betrouwbare rapportagesoftware. Daarnaast is hij voor de bestaande business klanten ook het aanspreekpunt op commercieel vlak.
Is sinds 2018 actief voor CaseWare in het segment bedrijven. Vanuit zijn functie adviseert Jeffrey potentiële klanten in hun zoektocht naar efficiënte en betrouwbare rapportagesoftware. Daarnaast is hij voor de bestaande business klanten ook het aanspreekpunt op commercieel vlak.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden