CaseWare lanceert PBC+

Leestijd 2 min
08 October 2020, laatste update 08 oktober 2020

CaseWare heeft een nieuwe app uitgebracht. De cloud-app PBC+ maakt het voor de accountant mogelijk bestanden en stukken voor zowel samenstellings-, beoordelings- als controleopdrachten op een gestandaardiseerde en veilige manier op te vragen bij zijn klant. Dit zorgt voor efficiëntie van het aanleverproces en een optimalisatie van de samenwerking met de klant.

Het wordt voor een accountant steeds belangrijker om direct met klanten te communiceren en sneller met hen en collega’s documenten uit te wisselen. Het opvragen van klantgegevens kan een tijdrovende klus zijn. Er wordt meerdere malen hetzelfde verzoek naar klanten en collega’s gestuurd. En vervolgens wordt maar een deel van de gegevens ontvangen. De ene keer per e-mail, de andere keer handmatig. Hierdoor ontbreekt een totaaloverzicht en is er geen inzicht in de voortgang.

Snel en veilig bestanden uitwisselen met klanten of collega's

De app PBC+, wat staat voor Prepared By Client +, stelt de accountant in de gelegenheid om in de juiste volgorde en op het juiste moment snel en veilig bestanden uit te wisselen met klanten of collega’s. De uitwisseling van vragen en bestanden verloopt direct in CaseWare Cloud. De accountant wordt in het klantendossier aan de hand van een checklist door diverse stappen geleid waarbij bestanden en stukken in de juiste volgorde worden verzameld en opgeslagen.

 

Met gestandaardiseerde vragenlijsten automatisch bestanden opvragen

Het opvragen van bestanden vanuit PBC+ wordt gedaan door gestandaardiseerde vragenlijsten. Deze vragenlijsten worden beschikbaar op het moment dat de accountant in de checklist aangeeft dat hij bepaalde brieven en stukken nodig heeft. Bijvoorbeeld de opdrachtbevestiging met de handtekening van de klant, de permanente stukken of de jaarrekeningstukken.

Als de vragenlijst is verzonden naar de klant krijgt deze een melding per e-mail. De klant opent vanuit deze melding de vragenlijst in CaseWare Cloud. Vervolgens sleept hij de documenten naar de beveiligde omgeving en verzendt de aanvraag naar de accountant.

In een totaaloverzicht is te zien of alle bestanden zijn aangeleverd. De accountant kan eventueel opmerkingen toevoegen en ontbrekende documenten kunnen met een druk op de knop worden aangevraagd. Zo hebben de accountant en zijn collega’s altijd de beschikking over de laatste bestanden en de bijbehorende communicatie.

 

PBC+ is toe te passen bij alle opdrachten

Door het gebruik van PBC+ gaat het aanleverproces van documenten en bestanden efficiënter en wordt de samenwerking met de klant geoptimaliseerd. De applicatie controleert de voortgang, volledigheid, juistheid en tijdigheid van de aangeleverde stukken. PBC+ is bij zowel samenstellings-, beoordelings-, controle- als adviesopdrachten toe te passen.

De cloudapplicatie is op de desktop en vanaf elk mobiel apparaat te gebruiken en is geschikt voor elke financiële professional die met CaseWare Cloud werkt of wil gaan werken.

 

Meer informatie

Wilt u meer weten over de cloud-app PBC+? Ga dan naar de website of bekijk onderstaande video.

 

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Richard Schiphorst, Statutair Directeur
Richard Schiphorst is vanaf 2006 verantwoordelijk voor operationele en strategische ontwikkeling van de organisatie.
Richard Schiphorst is vanaf 2006 verantwoordelijk voor operationele en strategische ontwikkeling van de organisatie.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden