AuditCase integreert verder met Office365

Leestijd 1 min
15 February 2021, laatste update 15 februari 2021

Een groot deel van de accountantskantoren binnen Nederland maakt gebruik van Office365. Naast de invoegtoepassing in Outlook, kijken we altijd naar mogelijkheden om de Office365 apps meer te integreren met AuditCase en dit is gelukt!


Power Automate is het platform binnen Office 365 waarbinnen processen en acties kunnen worden gedefinieerd voor verdere automatisering. Zo kan je connecties gaan leggen tussen bijvoorbeeld AuditCase en OneDrive, Sharepoint of Outlook.


Serverloos werken

Steeds meer kantoren gaan serverloos werken. Lokaal draaien er dus geen applicaties meer. Onze huidige uploadtool is bij veel klanten nog een lokale installatie, omdat zij nog niet serverloos werken. Momenteel zien we dat kantoren de overstap aan het maken zijn om serverloos te gaan werken. Voor deze kantoren biedt Power Automate een goed alternatief.


Vanuit OneDrive naar het dossier in AuditCase

De eerste flow binnen Power Automate hebben wij al gemaakt. Het handige aan deze flow is dat wij deze eenvoudig met onze klanten kunnen delen, waarna er nog een aantal kleine klantspecifieke aanpassingen gedaan moeten worden om deze in gebruik te nemen.


Deze flow zorgt ervoor dat documenten die in een klantmap binnen OneDrive worden geplaatst automatisch in het juiste klantdossier in AuditCase worden geüpload. Het bestand wordt uit OneDrive verwijderd zodra de upload voltooid is.

 

Wat heb je hiervoor nodig?

Om hier gebruik van te kunnen maken heb je een aantal zaken nodig:

  1. Een Power Automate licentie (deze kan standaard in uw Office365 abonnement zitten)
  2. Een OneDrive folder waar gebruikers toegang toe hebben
  3. De flow die wij toe kunnen sturen en waarin we samen de laatste inrichting kunnen doen

Dit is alles om hiermee aan de slag te kunnen!


 

Verdere ontwikkelingen

Dit is natuurlijk slechts één voorbeeld, maar er is meer mogelijk. Dit gaan we de komende tijd verder ontwikkelen.

 

Heb je wensen of ideeën wat hiermee nog meer mogelijk zou zijn? Neem dan contact met ons op! Voor meer technische informatie over de reeds bestaande flow, bekijk dan eens dit artikel.

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Daniël Aardoom, Product Owner
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden