AuditCase integratie met CaseWare Cloud

Leestijd 2 min
16 December 2021, laatste update 30 juni 2022

AuditCase wordt al bij veel kantoren in hun backoffice gebruikt voor CRM, DMS en workflow. Door de vele integraties die AuditCase kent heeft dit voor deze kantoren de nodige voordelen. 

 

In deze blog gaan we dieper in op de voordelen die AuditCase gebruikers hebben in de combinatie met CaseWare Cloud zodat zij hier nog optimaler gebruik van kunnen maken.

 

Synchronisatie CRM gegevens

Vanuit het CRM proberen we ervoor te zorgen dat er voor onze klanten slechts een plek van invoer en het bijhouden van de klantgegevens ontstaat, namelijk AuditCase. Door AuditCase te koppelen aan CaseWare Cloud zullen we realtime klanten (of prospects) doorzetten naar CaseWare Cloud. Wanneer er vervolgens een wijziging in AuditCase plaatsvindt, zal dit ook realtime in CaseWare Cloud gewijzigd worden.

Maar hier houdt het niet op! CaseWare Cloud is in beginsel het samenwerkingsplatform van CaseWare, waar het kantoor gaat samenwerken met de klant. Zo krijgen contactpersonen bij de klant ook toegang tot CaseWare Cloud voor één of meerdere bedrijven. Ook dit initiëren we vanuit AuditCase door het doorzetten van de in het CRM geregistreerde contactpersonen. Dit lijkt logisch, maar kent zeker een aantal technische drempels. We willen natuurlijk niet dat deze contactpersoon bij meerdere bedrijven moet kunnen in het samenwerkingsplatform en hiervoor meerdere inloggegevens ontvangt. Dit gebeurt dan ook niet. Door in AuditCase een relatie te leggen tussen de contactpersonen bij de klanten, zal de klant slechts één keer in hoeven te loggen en dan toch toegang hebben tot alle bedrijven.


Gaat deze contactpersoon weg bij één van de bedrijven? Dan wil je natuurlijk niet dat deze nog toegang heeft tot de gegevens in CaseWare Cloud van dit bedrijf. Ook dit initiëren we vanuit AuditCase door de koppeling van deze contactpersoon naar CaseWare Cloud inactief te maken en de contactpersoon eventueel te verwijderen.

Zo garandeer je up-to-date klantgegevens en toegang voor de juiste personen tot de juiste documenten in CaseWare Cloud, allemaal vanuit de basis het CRM-systeem.

 

Delen van documenten

Daarnaast hebben we het DMS (Data Management System) in AuditCase. Het volledige dossier van de klant kan hier gevonden worden. De wens bestaat om bepaalde documenten uit het klantdossier ook te delen met de klant. Dit gaat middels deze zelfde integratie ook heel eenvoudig. We kunnen een dossierstuk delen met CaseWare Cloud met een of meerdere contactpersonen bij de betreffende klant. Ook kunnen we vanuit AuditCase meteen de notificatie voorbereiden die de klant ontvangt om het gedeelde stuk in het samenwerkingsplatform te kunnen benaderen.

 

Andere documenten uit het klantdossier wil je niet met de klant delen, maar wel gebruiken binnen CaseWare Cloud. Bijvoorbeeld in de SAMENSTEL+, ADV+ of KLANT+ app. Ook dit is mogelijk. Zo kan je bijvoorbeeld de getekende opdrachtbevestiging of het KvK-uittreksel van de klant delen op het platform zodat je deze op kan nemen in één van de dossiers in CaseWare Cloud.

 

Contact 

Wil je meer weten over de mogelijkheden van deze integratie? Neem dan contact met ons op! 

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Daniël Aardoom, Product Owner
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.

Meer over dit onderwerp

Daniel vertelt over digitale identificatie in combinatie met AuditCase

Digitale identificatie voor klanten van AuditCase

Niet lang geleden spraken we nog over ‘toekomstmuziek’, waar het nu voor AuditCase klanten werkelijkheid is: digitale identificatie. In de afgelopen maanden hebben we mooie stappen kunnen maken in ons onderzoek en hebben we een goede partner gevonden. Vanaf AuditCase versie 17.3 is het namelijk mogelijk om personen zich digitaal te laten identificeren via een integratie met onze partner ReadID

Lees verder

Wwft risicobeheersing met KLANT+

Een goede, doordachte Wwft-registratie van alle klanten is een belangrijk onderdeel van een goed risicobeheer van en met je klanten. Maar er is meer dat gedaan kan en moet worden bij het accepteren van een klant, een nieuwe opdracht of het continueren van een eerdere opdracht. Daarom is onze app WWFT+ verder uitgebreid naar KLANT+.

Lees verder
Succesformule Caseware Cloud uitgebreid!

Succesformule Caseware Cloud uitgebreid!

Na de release van de jaarrekening middelgroot in cloud kondigen we de volgende ontwikkelingen aan: KLANT+ en MONITOR+. Hiermee zetten we de volgende stap in de cloud waarbij alle stappen in het werkproces van een accountant worden gefaciliteerd. Ook zetten we in op de release van VPB+, een cloudoplossing voor de VPB-aangifte, en AUDIT+, een cloudoplossing voor de controlepraktijk.

Lees verder
Jaarrekening middelgroot beschikbaar in Caseware cloud

Jaarrekening middelgroot beschikbaar in Caseware cloud

Caseware Nederland maakt het mogelijk om vanaf 1 september een middelgrote jaarrekening op te stellen in de cloud. De SAMENSTEL+ app is naast de micro en kleine jaarrekening uitgebreid met de middelgrote jaarrekening. Dit biedt accountants en financieel professionals meer flexibiliteit en mogelijkheden bij het werken in de Cloud.

Lees verder
Geen berichten gevonden