7 voordelen van het gebruik van tussentijdse cijfers voor bedrijven

Leestijd 2 min
19 January 2021, laatste update 19 januari 2021

In dit artikel gaan we niet nogmaals beschrijven dat het verstandig is om CaseWare te gebruiken voor het opstellen van je jaarrekening. Dat hoeven we je niet meer uit te leggen. Wat we je wel mee willen geven, is dat jij en je organisatie misschien niet alles uit onze software halen. 

 
Wist je dat je vanuit CaseWare tussentijdse cijfers kunt maken? Wij geven je de zeven extra voordelen van deze mogelijkheid.

1. Signaleren

In de bedrijfssoftware van CaseWare hoef je niet tot het eind van het jaar te wachten om de cijfers inzichtelijk te maken. Waar je in een ander geval voor een voldongen feit staat met de jaarrekening, kun je in CaseWare op elk moment je cijfers raadplegen. Zo zie je meteen of je afwijkt van de prognose en kun je tijdig bijsturen. Aan het eind van het jaar is het daarvoor vaak al te laat!

 

2. Efficiënter werken

Als je tussentijds evalueert, hoef je het wiel niet opnieuw uit te vinden als je de jaarrekening opstelt. Je hebt het overzicht van je werkzaamheden namelijk in de loop van het jaar al voorbereid. Want wat is de jaarrekening feitelijk meer dan de som van twaalf maandelijkse tussentijdse evaluaties?

 

3. Standaard in huis

Alles wat je nodig hebt voor een tussentijdse evaluatie hebben we al voor je in de software klaarstaan. Je hoeft dus niet je weg te vinden in een nieuwe tool of een leertraject te doorlopen in een bestaande omgeving. Tel uit je winst.

 

4. Actueel

Wil je weten hoe de zaken ervoor staan en hoe je het doet ten opzichte van het budget? Eén blik in de software laat je de actuele cijfers zien. Tijdens de coronaperikelen kan dit precies het inzicht geven dat je zoekt. Zo stuur je op data die een goed beeld geven van de huidige situatie.

 

5. Gefundeerd

Door tussentijds te evalueren zit je korter op de bal en kun je beleid beter onderbouwen richting stakeholders. Waar gaat het geld naartoe? Doet het wel wat het moet doen? Met een druk op de knop maak je de financiën inzichtelijk. Zo detecteer je problemen voordat ze problemen worden en kun je snel schakelen bij onvoorziene omstandigheden.

 

6. Compleet

Het mooie van de evaluatiefunctionaliteit van CaseWare is dat je de software niet hoeft te verlaten. Geen gedoe meer met een andere tool om je data inzichtelijk te maken. De informatie die je in CaseWare gebruikt is dezelfde als waarmee je de evaluaties maakt. Je laat de data eenvoudig hun verhaal vertellen.

7. Vertrouwd

Onze interface ken je al. Je weet al hoe je het maximale uit je cijfers kunt halen. Juist daarom is het zo eenvoudig om de tussentijdse evaluaties tevoorschijn te toveren.

Vragen?

Wil je meer weten over onze software en de voordelen die het jouw bedrijf kan brengen? Neem dan contact op en we kijken samen verder.

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Jeffrey Meijerink, Accountmanager
Is sinds 2018 actief voor CaseWare in het segment bedrijven. Vanuit zijn functie adviseert Jeffrey potentiële klanten in hun zoektocht naar efficiënte en betrouwbare rapportagesoftware. Daarnaast is hij voor de bestaande business klanten ook het aanspreekpunt op commercieel vlak.
Is sinds 2018 actief voor CaseWare in het segment bedrijven. Vanuit zijn functie adviseert Jeffrey potentiële klanten in hun zoektocht naar efficiënte en betrouwbare rapportagesoftware. Daarnaast is hij voor de bestaande business klanten ook het aanspreekpunt op commercieel vlak.
Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden