5 redenen om te investeren in geïntegreerde software

Leestijd 1 min
08 October 2020, laatste update 08 oktober 2020

In accountancy kan het gebruik van verschillende op zichzelf staande software leiden tot een inefficiënte manier van werken. Al uw gegevens worden steeds opnieuw ingevoerd in de afzonderlijke programma’s wat zorgt voor dubbel werk en inefficiëntie in uw werkproces. Alle gegevens worden verspreid over verschillende ‘eilandjes’ wat het ook moeilijk maakt om alle informatie op één centrale plek op te slaan.

 

Met geïntegreerde software behoren zulke problemen tot het verleden en kunt u uw werkproces versnellen.

Vijf redenen om over te stappen op geïntegreerde software:

  • Altijd en overal toegang tot uw bestanden
  • Tijdwinst voor de IT-afdeling
  • Optimaliseer gebruiksgemak
  • Alle data op één centrale plek
  • Elimineer meerdere afhankelijkheden

Altijd en overal toegang tot uw bestanden

Realtime informatie is belangrijk voor het nemen van accurate beslissingen. Wanneer informatie vrijwel overal direct toegankelijk is, zijn werknemers beter geïnformeerd en kunnen zij snelle en nauwkeurige beslissingen nemen.

Tijdwinst voor de IT-afdeling

IT hoeft niet langer de software van alle systemen aan te vragen, te installeren en te beheren. Hiermee worden de operationele kosten aanzienlijk verlaagd en kan de IT-afdeling zich meer richten op andere werkzaamheden, zoals onder andere het verbeteren van de bedrijfsvoering.

Verbetering in gebruiksgemak

Aangezien proceswijzigingen snel kunnen worden geïmplementeerd in één systeem, kunnen gebruikers processen en applicaties aanpassen op een manier die hun prestaties verbetert. Door het proces meer af te stemmen op de gebruiker kan de kwaliteit worden verhoogd en tijd worden bespaard.

Alle data op één centrale plek

Een uniforme database die wordt beheerd via één applicatie kan efficiënter nieuwe inzichten bieden. U kunt direct inzien welke gegevens niet meer nodig zijn en zo een overzicht aanmaken van alle relevante informatie. Ook de rapporten en analyses die hieruit voortkomen zijn op deze manier inzichtelijker en efficiënter.

Elimineer meerdere afhankelijkheden

Softwareafhankelijkheden (dependencies) kunnen een project complex maken. Met geïntegreerde software wordt juist een compleet pakket geleverd. Problemen met synchronisatie, compatibiliteit en gegevensduplicatie worden daarmee weggewerkt. Daarnaast bent u ook niet meer afhankelijk van meerdere hardware en software. Het resultaat mag er zijn. Als uw software op rolletjes gaat, gaat de rest van uw organisatie vanzelf mee.

Hoe spelen wij hierop in…?

Bij CaseWare worden onze producten zo ontwikkeld dat een naadloos aansluitende integratie centraal staat. Als gevolg kunnen bedrijven, administratie- en accountantskantoren:

  • Meerwaarde creëren door de productiviteit te verhogen en het werkproces te optimaliseren;
  • Grote hoeveelheden data beter beheren en benutten;
  • Door de rol van de accountant en financieel professional te verleggen van uitvoerend (omdat het moet) naar adviserend, dé plek waar pas echt waarde wordt toegevoegd.

Wilt u meer weten over CaseWare en het integreren van software? Bekijk onderstaande video.

 

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Hugo Steensma, Product Owner Cloud
Als accountant ruim 20 jaar ervaring in de accountancy. Zijn passie is om techniek en professie te combineren tot werkbare oplossingen voor financieel professionals en de markt die door die financieel professionals wordt bediend.
Als accountant ruim 20 jaar ervaring in de accountancy. Zijn passie is om techniek en professie te combineren tot werkbare oplossingen voor financieel professionals en de markt die door die financieel professionals wordt bediend.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden