3 tips om effiënter te werken met AuditCase in Coronatijd

Leestijd 2 min
08 October 2020, laatste update 22 oktober 2020

Het is voor ons allen een bijzondere periode. Wij werken momenteel allemaal vanuit huis en omdat we met cloudsoftware werken kan dit natuurlijk ook prima.

 Toch moeten we tijdens deze periode de nodige afspraken bijstellen en onderling afstemmen, want de wereld om ons heen is in beweging en dat vraagt om flexibiliteit.

In deze blog daarom drie tips om nog efficiënter te werken in tijden van het coronavirus met behulp van AuditCase.
Drie tips:

  1. Gebruik de koppeling met Company.info en zie welke bedrijven recht hebben op een tegemoetkoming.
  2. Vul de sjabloonbibliotheek aan met standaarden waardoor u snel en efficiënt data kunt hergebruiken.
  3. Werk met labels, zodat u later altijd met één druk op de knop eenvoudig kunt terugkijken.

Overzicht SBI-codes

In AuditCase worden uiteraard de SBI-codes van de klanten opgehaald door middel van onze koppeling met Company.info. Inzake de Tegemoetkoming schade COVID-19 (TOGS) is er een lijst met SBI-codes vrijgegeven voor bedrijven die hier recht op hebben. De volledige lijst met SBI-codes is eenvoudig te exporteren vanuit AuditCase. Het kan echter zijn dat deze niet bij alle klanten gevuld is. Wanneer het KvK-nummer wel gevuld is en er gebruik gemaakt wordt van de integratie met Company.info kunnen we deze data voor u in één keer aan laten vullen en waar nodig wijzigen zodat deze lijst zo up-to-date mogelijk is.

 

Aanvullen van de sjablonenbibliotheek

Voor bijvoorbeeld het aanvragen van “bijzonder uitstel van betaling” kunt u snel een sjabloon toevoegen aan AuditCase, zodat deze brief snel en efficiënt voor desbetreffende klanten opgesteld en verzonden kan worden. Ook het toevoegen van meerdere sjablonen kan snel en eenvoudig voor brieven die vaak in deze periode verzonden moeten worden zoals een verlaging van de voorlopige aanslag of andere regelingen. Kijk bij de vastlegging dan ook meteen naar de tip hieronder:

 

Labels 'Corona'

Om nu, maar ook in de toekomst, snel overzicht te krijgen wat er allemaal voor klanten gebeurd is kan het label ‘Corona’ toegevoegd worden aan AuditCase. Deze labels kunnen bijvoorbeeld als standaard labels ingesteld worden bij bovenstaande sjablonen.

Deze labels kunt u ook gebruiken op taken welke u aanmaakt voor klanten waarvoor u werkzaamheden met betrekking tot Corona uitvoert. Ook wanneer deze taken onderdeel worden van het elektronisch klantdossier zijn deze snel en eenvoudig terug te vinden.

Daarnaast is het ook handig af te spreken alle inkomende- en uitgaande correspondentie betreffende dit onderwerp ditzelfde label mee te geven. Zo kunt u later snel weer de juiste stukken terugvinden.

Voor de klanten die werken met de Mailchimp integratie kunnen we als correspondentiegroep ook ‘Corona’ toevoegen. In de integratie met Mailchimp wordt dit dan als label meegezonden naar Mailchimp zodat u hier snel en eenvoudig de personen kunt aanschrijven die deze correspondentiegroep hebben gekregen.

 

Hulp nodig?

We helpen u graag, ook in tijden van crisis. Schroom dus niet uw vragen bij onze supportdesk neer te leggen! We denken graag met u mee over een passende oplossing!

Vond je dit artikel interessant?

Ontvang de nieuwste blogs, informatie over trainingen en het laatste nieuws in je mailbox.

Deel artikel
Daniël Aardoom, Product Owner
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.
Daniël is drie jaar werkzaam bij CaseWare Nederland. Gestart met commerciële werkzaamheden en na Product Specialist bij AuditCase te zijn geweest is hij nu Product Owner AuditCase. Naast commerciële trajecten begeleidt hij ook implementatietrajecten bij nieuwe klanten.

Meer over dit onderwerp

Versie 1.0.7. van de AuditCase app staat in het teken van het waarborgen van de veiligheid van je data.

AuditCase app versie 1.0.7 nu beschikbaar voor IOS en Android

Met de nieuwe mobiele versie van AuditCase heeft iedere gebruiker binnen enkele seconden waar, wanneer en met welk apparaat dan ook, de vaste gegevens van de klant, het telefoonnummer van contactpersonen of een specifiek dossierstuk bij de hand.

Lees verder
CaseWare zet eerste stappen met CaseWare Analytics.AI

CaseWare zet eerste stappen met Analytics.AI

Data-explosie? In het jaar 2000 was maar een kwart van onze data digitaal opgeslagen, de rest lag vast in de vorm van boeken, kranten, videotapes, fotoalbums etc. In 2007 was nog slechts 6% analoog opgeslagen en ik vermoed dat dit nu nog maar zo’n 1% is. 

 

Lees verder
WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

WWFT+ voor het in kaart brengen van klantrisico's

Veel kantoren worstelen met een goede en tegelijkertijd efficiënte registratie van het Wwft cliëntenonderzoek. Met de voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving wordt er een beroep gedaan op de medewerkers van het kantoor alert te zijn op deze wijzigingen in plaats van bezig te zijn met de risico’s in kaart te brengen. Hierdoor kunnen klantrisico’s niet of verkeerd worden ingeschat en kan je achteraf in de problemen komen.

Lees verder
Daniel Aardoom vertelt over het onderzoek naar het inzetten van NFC technologie bij AuditCase

Digitale identificatie: toekomstmuziek of realiteit?

Een kopie van een ID-kaart of paspoort opvragen. Mag dat wel als accountant? En mag je de kopie vervolgens opslaan? Zo ja, hoelang dan? Het is een actueel onderwerp, helemaal in tijden dat we veel op afstand werken. Wij gaan niet op de stoel van de wetgever zitten, maar wat als het makkelijker kan?  

 

Lees verder
Geen berichten gevonden